PROCES APLIKACYJNY - APIA


Dziś postanowiłam opisać wam proces aplikacyjny w agencji Au Pair in America. Opisze wam to na moim przykładzie. Ja zrobiłam swoja aplikacje w miesiąc. Zaczęłam na początki listopada, a już w 2 grudnia miałam otwarty room. Trzeba jednak pamiętać, ze ja robiłam aplikacje w mało popularnym terminie, wiec jeżeli chcesz jechać w okresie wakacji to ten proces trwa o wiele dłużej. Bardzo dużo aupair chce wyjechać wlasnie w czasie wakacji. Z tego co wiem to takie sprawdzanie aplikacji wcale nie jest takie szybkie, jak się na aupair wydaje.
W kolejnym poście pokaże wam mój list to host family, wiem ze nie ma ich za dużo na internecie a warto mieć jakiś jako przykład.

1   1.  Chyba jeden z najważniejszych punktów a mianowicie wybrnie agencji. Jest ich wiele na polskim rynku, różnią się one głównie cena. Warto wiec zamówić broszurkę informacyjna każdej z agencji i je porównać. Można tez iść na spotkanie informacyjne w swoim mieście. Ja byłam na spotkaniu w Culture Care i Au Pair in America jak już zaczęłam swoja aplikacje. Dlaczego nie wybrałam CC bo na profilu można mieć tylko jedna rodzinę i nie spodobało mi się to co mówili na spotkaniu.

2    2. W APIA na ich stronie należy się najpierw szybko zarejestrować, czyli podać swoje imię, nazwisko oraz maila i wybrać konsultantkę. Po takiej szybkiej rejestracji dzwoni do nas konsultantka do mnie zadzwoniła po 5 minutach od momentu rejestracji . W czasie takiej rozmowy odpowie wam ona na nasze pytania, powie jak wygada proces aplikacyjny i dowie się kiedy wy chcecie jechać.


3.     Następnie następuje najdłuższy proces czyli sama aplikacja. Należy wypełnić PERSONAL, CONTACT, TRAVEL&CONTACT, HOBBIES&INTEREST, DRIVING, CHILDCARE, EDUCATION, WORK EXPERIANCE, MEDIA&HEALTH, RETURN. Pytania i odpowiedzi są po angielsku, ale po kliknięciu znaku zapytania mamy je przetłumaczone.




     4.Musimy również wstawić zdjęcia skanów naszego paszportu, zdjęcia nas z dziecmi. Trzeba iść do lekarza który wypełni nam mediacl record (ja miała problemu z podpisem od lekarza, żaden z mojej przychodni nie chciał mi tego podpisać). Należy się udać do sadu po podpis o niekaralności oraz podpisać fee związane z kosztami programu. Należy tez wstawić skan dyplomu ukończenia liceum/technikum.






5.     Referencje opieki na dziećmi są bardzo ważne. Należy mieć 200 godzin opieki na dziećmi niespokrewnionymi z nami. Może to być dziecko sąsiadki, znajomi rodziców czy dziecko koleżanki. Jednak te 200 godzin udokumentowanej opieki nie jest wystarczające, należy mieć minimum 2000 godzin. Mogę być one już naszych członków rodziny, ale z innym nazwiskiem, czyli można się opiekować kuzynostwem i tego już nie trzeba dokumentować, bo to nasza rodzina. Wydaje mi się, ze można wpisać opiekę nad młodszym rodzeństwem, ale tego nie jestem pewna


    6. Należy również napisać list do host family. Należy w nim zawrzeć  coś o sobie i naszej rodzinie, nasze zainteresowanie i hobby, opis opieki nad dziećmi, co nas interesuje w amerykańskiej kulturze i dzieciach. Taki list ma mieć maksymalnie 600 słów.



     7. Jedno z najważniejszych czyli filmik. Jest on kluczowy, rodziny głownie patrzą na filmik, jest to szybka możliwość poznania nas. Ja nakręciłam i wyedytowanalam filmik w ciągu jednego dnia. Czy teraz zrobiłam bym filmik inaczej nie zostawiłabym taki sam.

   8.  Ja miałam interwiew z konsultantka w czasie robią mojej aplikacji bo zależało mi na czasie i Agnieszka (konsultantka) o tym wiedziała. Dzięki niej udało mi się skończyć moja aplikacje tak szybko.  Wiele dziewczyn boi się tego interwiew, ale na prawdę nie ma czego jest to bardzo przyjemne.  Wypełniamy również pewnego rodzaju test psychologiczny
którego, nie można oblać. Wszystko jest bardzo proste i intuicyjne.

     9. Jak już wszystko zostanie przez nas wypełnione to nasza regionalna konsultantka to sprawdza i odsyła nam błędy.

110. Jeżeli wszystko jest poprawione aplikacje zostaje sprawdzona przez agencje w warszawie ci również nam dodają uwagi.

111. Kiedy wszystko jest sprawdzone nasza aplikacje sprawdza biuro w Londynie, ten proces trwa przeważnie 14 dni. U mnie był to 2 dni, wszyscy wiedzieli ze zależy mi na czasie.

112. W końcu następuje  ten długo wyczekiwany moment czyli otwarcie roomu i czekanie na pierwsza rodzinkę. Mi room otworzyli we wtorek a już w piątek miałam pierwsza rodzinkę. Która potem wybrałam.



113. Znajdujemy nasz perfect match, musi go zatwierdzić agencja. Potem zostają nam wysłane dokumenty potrzebne do wypełnienia aplikacji do dostania wizy. Wszystko jest dokładnie wytłumaczone, zajmuje to koło godziny. jeżeli nie wiedziałam jak cos wypełnić to szukałam tego w google. Oplata za wizę jest stała czyli 150$ jednak my płacimy z złotówach i jest ona zależna od kursu dolara danego dnia. Wtedy również ustalamy spotkanie wizowe, ja moje mogłam mieć 2 dni później. Takie również wybrałam ale je zmieniłam.

114. Wizę dostaje do 10 dni od spotkania u mnie było to chyba 3 dni.

115.  Na naszym profilu znajduje się również informacja o płatnościach za program i o tym jakie ubezpieczenie wybieramy. Ja wykupiłam A+B czyli rozszerzone. Czy warto takie wykupić ubezpieczenie rozszerzone to kwestia indywidualna. Każdy musi sam zdecydować jakie wybiera.

116. Przed wylotem trzeba zrobić pre-departure training, można go robić ile się chce. Jest to bardzo proste, pamiętam ze były tam zdjęcia i słówko po angielsku a potem w teście trzeba było wybrać właściwe. I trochę informacji o USA.

117. Potem następuję czekanie na informacje o locie. Taka informacja pojawia się 10 dni przed wylotem u mnie było to miesiąc wcześniej. Dowiadujemy się również czy ktoś z nami poleci i to jakimi liniami lotniczymi będziemy lecieć. W APIA lata się LOT’em czyli bezpośrednio do Nowego Jorku. Nie ukrywam to również był jeden z powodów dla których wybrałam ta agencje.


I I oto cały proces aplikacyjny nie jest on taki straszny jak się wydaje.  Da się go zrobić bez pomocy osób drugich czyli grupy polskich aupair w usa na facebooku. 
Mam nadzieje, ze post bedzie przydatny i do zobaczenia w nastepym :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.